Wko

Hvordan man underviser litteratur til universitetsstuderende

Litteratur er en meget alsidig emne, og er generelt betragtes som en af ​​de vanskeligste emner at undervise. Der er ingen rigtige eller forkerte måde at undervise en Litteratur klasse, men der er en smart måde at undervise i det. Ideen i Litteratur er ikke bare at få et svar, det er at få en dybtgående, provokerende og kreativ svar. Jobbet af professoren er ikke at lære den studerende, er det at lede den studerende.

Steps

Hvordan man underviser litteratur til universitetsstuderende. Efterfølgelse men ikke kopiere.
Hvordan man underviser litteratur til universitetsstuderende. Efterfølgelse men ikke kopiere.
  1. 1
    Få en grad: Ingen community college vil lade dig undervise i engelsk med mindre end en BA, og meget få vil lade dig undervise med mindre end en MA. Hvis du ønsker at undervise på universitetsniveau, vil du sandsynligvis kræve en ph.d. samt nylige offentliggørelse i respekterede tidsskrifter. Selvfølgelig vil de fleste engelsk undervisning jobs går til folk, der har studeret humaniora, især engelsk.
  2. 2
    Gør din forskning: Find ud af om de forskellige genrer af litteratur fra forskellige tidsperioder, og hvordan de har udviklet sig gennem tiderne. Hvis din uddannelse i trin et ikke forberede dig på denne måde, er du sandsynligvis ikke klar til at være i front på et kollegium engelsk klasse.
  3. 3
    Efterfølgelse men ikke kopiere: Hvis du er ved at undervise kollegium engelsk, har du allerede brugt mindst fire til ti år i post-high-school klasseværelser. Det ville være naivt at foreslå, at du ikke ved, hvordan man underviser, og du har brugt meget af dit voksne liv ser andre mennesker gør det. Brug hvad du ved. Tag de bedste eksempler fra din uddannelsesmæssige fortid og håndværk dem til din nuværende situation, og inden for denne historie, en stemme i dit eget fund. Hvis du blot kopiere dine tidligere instruktører eller krybbe lektionsplaner fra en hjemmeside, er du sandsynligvis ikke er bestemt til at være meget af en lærer.
  4. 4
    Læs altid uddrag af materiale i klasse: Eleverne ofte afhængige studievejledninger og predigested svar på tekster, de aldrig har oplevet som levende kunstværker. Husk at give masser af tid til regelmæssig aflæsninger og re-læsninger af et digt, for eksempel, så dens konsekvenser som lyd kan nydes, inden det analyseres blot som en kompliceret form for prosa. Det er lige så vigtigt med mange prosaister såsom Dickens eller Jane Austen, for hvem nogle grundlæggende betydning er i den rytmiske form og vægt af et afsnit som en central del af sin "mening". De kan fastsætte en langsom versus en staccato tempo, for at indikere kedsomhed eller ophidselse for eksempel.
  5. 5
    Hold klassen særligt udfordrende for de første par uger: Normalt vil du finde en gruppe studerende vil tilmelde en klasse uden god grund. På grund af dette, du har tendens til at få slackers i klasse eller folk, der ikke intellektuelt skåret ud for sådan et emne. Hvis du laver klassen ekstremt udfordrende og provokerende for de første par uger, vil det medføre et par af de mindre interesserede studerende til at blive lidt alarmeret, og de vil falde i klassen. Dem, der opholder bliver mere opmærksomme og få mere involveret. (BEMÆRK: Hvis din skole modtager statslig finansiering baseret på fremmøde, kan du ønsker at vente, indtil folketællingen er overskredet, før de indleder foranstaltninger, der vil medføre studerende til at droppe, din Dekanen kan annullere klasse, hvis et minimum antal ikke er tilmeldt.)
    • Gør det til en regel fra få gå, at tempoet i klassen vil være hurtig. Hvis den studerende ikke begynder at svare efter 20 sekunder bare lange ud nogle fortolkende øvelse. For eksempel, hvis en studerende ikke er at besvare spørge om noget som: "Navn tre mulige fortolkninger af udtrykket:» kujoner die mange gange før deres død '"eller" den røde farve symboliserer hvad? " eller "Nævn tre mytologiske væsner, der kan flyve." Disse behøver ikke at være relateret til det materiale, men skal være relateret til litteratur i almindelighed. Hvis det er noget humoristisk og informativ, vil det blive værdsat af de studerende, og de vil være mere opmærksomme i timerne.
  6. 6
    Sætte nye spørgsmål. Må ikke låne spørgsmål fra lærebøger eller andet materiale. Især ikke på internettet. Sørg for, at spørgsmål, du sat er ikke blevet drøftet i detaljer i klassen. Selvfølgelig spørgsmålene skal være ens, men sikre, at de ikke er de samme. Du sortering de studerende på deres litterær analyse ikke er på deres notatskrivning færdigheder.
  7. 7
    Altid spørge "hvorfor" for et stykke arbejde, det vigtigste spørgsmål i litteraturen er "hvorfor?". Sørg hver elev kender betydningen af ​​dette spørgsmål fra den første klasse. Du er nødt til at træne klassen til at være påståelig og forsøge at fortolke hver linje efter årsagen og hensigten bag det. Hjertet i al litteratur er dens hensigt.
  8. 8
    Fyld brændstof på bålet: Der er ikke plads til en enstemmig aftale i Litteratur. Hver linje er genstand for fortolkning, niveauer af betydning og skjulte betydning. Sørg for, at dine elever ikke udsættes for en visning. Den bedste måde at gøre dette på er at spille djævelens advokat. Når de udtrykker en mening, er uenige. Hvis de er enige med dig, skal du ændre din opfattelse. Dette vil gøre for interessant debat og tvinge de studerende til at forsvare deres synspunkt og forklare, hvorfor de er rigtige. Prøv at være så urimelig med din stand, som du kan, vil dette få de studerende mere "opvarmede" og tvinge dem til at tænke på abstrakt måde nødvendigt at skrive en litteratur papir. Det er også godt for at vågne op de studerende på bagsiden, som snooze hver klasse. Et argument er meget mere interessant end forsiden af ​​skrivebordet.
  9. 9
    Føj historie til materiale: Som din studerende bliver fortrolige med det materiale, give dem mulighed for at blive fortrolig med ansigtet bag materialet: forfatteren. Fortæl dem lidt om deres fortid og den måde, de levede deres liv og nogle af de dokumenterede inspirationen bag deres værker. En masse meget berømte forfattere levede temmelig interessant (og noget tragisk og skandaløst) bor, er det altid interessant at høre om, og det kan give mere mening til deres ord.
  10. 10
    Inddrag hver enkelt elev: Hver klasse har eleverne, at der ikke rigtig er interesseret i materialet, men kommer til klassen hver dag for uidentificerede årsager. Hver klasse har også elever, der har tendens til at monopolisere samtalen og center drøftelserne om deres meninger. Undgå at der på alle omkostninger. Selv de dovne studerende kan normalt give en form for input. Spørg en masse spørgsmål, og give alle en lige chance for at besvare. Må ikke stå der og vente på et svar (Du vil blive spilde dyrebare minutter, mens den studerende siger: "Ummm.... godt.... errr").
    • Bevar en interesse i hver eneste elev. Eleverne kan som regel fortælle, hvis du kan lide dem eller ej, eller hvis du foretrækker den ene frem for den anden. Undgå dette for enhver pris. Dit job er at fremme den fantasi af alle de studerende, og at behandle dem alle lige. Tal med dem alle personligt mindst én gang.
    • Genkend de studerendes svagheder og styrker: Ved at give dine elever en masse muligheder for at gøre forskellige former for arbejde (tale, argumentere, skriver, tolkning osv.) Du kan vurdere svagheder og styrker ved hver enkelt. Ros hver elev på deres styrker og snakke med dem om deres svagheder. Lad dine elever frihed til at vælge den form, de er mere komfortable med. For eksempel, hvis en studerende er god til verbal diskussion og ikke god til skriftlig kommunikation kan du tillade for en af ​​deres opgaver at være verbal. For at være fair, dog skal du give alle elever en chance for at vælge den form, de er gode til. Tal med de studerende personligt om deres svagheder og hvordan man kan forbedre dem.
  11. 11
    Grade tanken, ikke indholdet: Når mærkning papirer, skal du være opmærksom på, at Litteratur er ikke som de fleste andre fag, hvor indholdet er det væsentlige. Det er kreativitet og tanken bag det indhold, der gør en Litteratur essay skiller sig ud. Du er også sortering af indholdet, naturligvis. Men i Litteratur, er du nødt til at give flere point til den studerende med en kontroversiel og kreativ fortolkning og et par mindre til den studerende med "lærebog 'fortolkning. For eksempel er den studerende, der kan overbevise læseren om, at Frankensteins monster var faktisk hans alter ego, med støtte fra linjer i bogen, en bedre elev end en, der behandler det monster som bare en skabning, der havde den ulykke at være skabt af mennesket.
  12. 12
    Give passende hjemmearbejde. De studerende skal behandles som voksne, skal lektier være passende og udfordrende. Vær klar over, hvordan du kan lide din papirer, der skal skrives, og sørg for at de følger et bestemt format. Den bedste form for hjemmearbejde er en variabel art. Sørg for, at de gør en masse forskning-baserede papirer, men også give dem en god mængde af ukonventionelle hjemmearbejde som: et essay om de problemer i en litteratur-studerende, eller skrive et digt, eller tolkning et eventyr (der faktisk er en masse symbolik i historier som 'Skønheden og Udyret' og 'The Pied Piper ").
  13. 13
    Fremhæv referencer. Ligegyldigt hvor kreativ den tanke, skal det bakkes op af citater fra materialet. En studerende kan have en særlig genial idé, men hvis det bliver modbevist af det materiale, ideen er værdiløs. Stress på, at enhver påstand skal understøttes af linjer, vers og dialog i teksten.
  14. 14
    Oplæste arbejdet i andre lærde: Bring de studerende til fortolkninger fra anden litteratur analytikere. Du burde holde papirerne indgivet af dine gamle klasser så godt, at læse til de nye. Udfordre de studerende til at reagere på disse fortolkninger. Spørg dem spørgsmål som: "På hvilke måder kan han / hun være rigtige eller forkerte?"
  15. 15
    Nyd oplevelsen: Hvis du er på vej til klassen og du frygter det, eller følelse som du burde bare vende tilbage og gå hjem, er det tid til at omlægge den klasse eller udskyde det. Hvis du ikke giver en klasse 'din all', vil de studerende bemærke og det påvirker miljøet i klasseværelset. Desuden vil de studerende sandsynligvis lide dig mere for de ekstra par timers tid, du har givet dem.

Tips

  • Hvis dine elever har et problem med fortolkningen eller søger skjulte betydninger, så prøv denne øvelse i begyndelsen af ​​klassen. Skriv et ord på tavlen, nogen simpel ord, som 'Dust', som hver elev til at fortolke, hvad det kunne betyde. For eksempel, da støvet lægger i uberørte steder kunne det være et produkt af opgivelse eller det kan betyde noget, der er værdiløst eller rigelig, eller rester af noget... osv.
  • Bring billeder til klassen. Der er mange malerier og illustrationer af mytiske skabninger, helte af litteratur og forfattere. I den moderne verden, er der meget mere vægt på det visuelle i forhold til det skrevne ord. Det ville tilføje en smule interesse for de klasser, og du kan bruge dem til sammenligning. For eksempel kan du spørge: "Er dette illustration af 'The Inferno' en nøjagtig beskrivelse af teksten?"
  • Hvis de klasser synes at være at få ensformigt, ændre tempo. Flyt til en have eller et sted udendørs. Ring for et rollespil, hvor hver elev har at være en forfatter (en studerende kan være Shakespeare, en anden Shelley), og bede dem om at gøre deres bedste imitation af dem. Der henvises til pop kultur og moderne medier og bede dem om at fortolke dem (det ville være interessant at se, hvordan de kan sammenligne 'Dr. Jekyll og Mr. Hyde' til 'Fight Club «), eller du kan gøre det obligatorisk for alle de studerende til vedtage en accent i løbet af en klasse (fx en britisk accent, hvis du underviser uden for England for eksempel).
  • Tilskynd eleverne til at læse. Ikke bare de tekster, men noget, der interesserer dem. De er nødt til komme ind i en vane med at læse til virkelig at fremrykke deres bedste for at en Litteratur klasse.

Advarsler

  • Vær fleksibel med dine deadlines og tidsplan. Det er urealistisk at antage, at de studerende vil kræve et tilsvarende beløb af tid til at forstå og debattere alle de forskellige materialer. Dette er næsten aldrig tilfældet. Hvis eleverne har problemer med poesi, men er meget gode til prosa, bruge mere tid på poesi. Det er forståeligt, at have en tidsplan, men tingene vil være lettere at håndtere, hvis du forventer, at være fejlagtige. Dit job er at være en professor ikke en organisator.
  • Hvis du har studerende, der ikke kan håndtere den klasse eller klare arbejdet, foreslå dem privat, at de slippe klassen eller hvis de er virkelig interesseret, anbefaler, at de revidere klassen i stedet.
  • Må ikke ændre din karakterskala til at matche klassen potentiale. Du er ikke meningen, at have et tilsvarende beløb af A A'er og B'er og C'er. Du måle kvaliteten af ​​arbejdet. Hvis alle dem vende i forfærdelige essays, give dem alle en F, men give mulighed for en re-take eller ekstra kredit.